‫מצגת פווארפוינט, לא רק לילדים!‬

צריכים לעצב מצגת עיסקית?

מצגות הן כלי רב עוצמה המספקות ויזואליות חזותית והן חלק בלתי נפרד מעולם העסקים, מאירועים תרבותיים ואירועים חברתיים.

המצגות מסייעות להעביר את הרעיונות והמסר המתבקש באופן אינטרקטיבי, מוחשי, תמציתי ומרשים. המצגת היא למעשה כלי עוצמתי מבין שלל אפשרויות להצגת מידע בשילוב של טקסטים, ציורים, תצלומים, תנועות צלילים ומבנה של שקפים מתחלפים. בין אם בחדר ישיבות, כיתת לימוד או באולם כנסים ענק, למצגת יש תפקיד מפתח כשמדובר בתהליכי העברת מסרים.

עיצוב והכנת מצגת פאוור פוינט הוא תהליך המזכיר מאוד תהליך עבודה של עיצוב חוברת מידע או מגזין. ולכן חשוב מאוד לבחור את הפורמט הנכון של המצגת ע”י בחירה בין פאוורפוינט, פלאש או וידאו כדאי לקחת בחשבון שיקולים כגון תנאים לתצוגה, משקל הקובץ, שימוש בוידאו, אנימציות, מטרות וסוגי תכנים.

כדי לבנות מצגת טובה יש לתת דגש על כמה נקודות חשובות לפני הכתיבה ובמהלכה.

– איך יודעים למקד מה הוא הנושא ומי קהל היעד?

– כמה שקופיות יש להכין?

– ראשי פרקים ולמה זה חשוב?

– כיצד לערוך ולעצב את התוכן במצגת מבחינה גרפית?

אפיון ומטרות המציג את הצורך הפרסומי של הלקוח,

לפני שניגשים לבנות מצגת שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

מטרות?

– האם המצגת מיועדת ללימוד והדרכה? לשיווק מוצר? או הצגת יעדים והישגים.

– מי הוא קהל היעד, למי מיועדת המצגת? לאיזו שכבת גיל המצגת מתאימה?

– הרקע של הצופים במצגת, מהיכן הם ומה הרקע שלהם?

– באיזו סביבה ובאיזו סיטואסיצה תציגו את המצגת?

   האם מדובר בחדר גדול או קטן? האם בהרצאה? דיון? שיווק? מכירות? 

– ראשי פרקים למצגת מה הם כוללים?

   שקופית שער, שקופית נושא, שם או תפקיד האם הם כוללים נושאים ותתי נושאים?

– האם הם כוללים שקופית סיכום או שקופית גיבוי עם טיפים נחמדים לניצול זמן במקרים בהן נותר     זמן להצגה.

למרות שקהל היעד של המצגת הוא גורם חשוב לא פחות והאופי של עיצוב המצגת נגזר גם ממנו.

גורם חשוב נוסף הוא נפח המצגת, כלומר מספר השקפים בה ומורכבות האנימציות במצגת.

נפח המצגת שווה ערך לזמן הדרוש לצורך העברת המצגת.

מצגת טובה בנוייה לרוב בין 15 ל- 30 שקופיות, מעבר לכך נאבד את ריכוז הצופים במצגת.

אז איך בונים מצגת טובה? כמה טיפים לעשה ואל תעשה!

– התאימו את המצגת לקהל היעד ולמציג בהתאם למטרה.

– השקיעו בתוכן המצגת לעורר עיניין.

– אל תכתבו יותר משש שורות בשקופית.

– כתבו קצר ופשוט!

– השתמשו בהומור רק במידת הצורך.

– השתמשו בגופן תומך Ariel ובגודל גופן הולם (יחס בין המתבונן למסך).

– השאירו שטח לבן בשקופית למנוע עומס יתר למתבונן.

– השתמשו במספור כדי לציין מידע היררכי או כזה שמתקדם כגון:

   בקופסה פריטים שונים:

   30% כדים ו- 20% צלחות.

– השתמשו בתבליטים כדי לציין מידע שאינו מספרי כגון בקופסה:

  * כדים

  * צלחות

– שמרו על עיצוב נקי ופשוט.

– השתמשו ברקע בהיר.

– השתמשו בצבע גופן כהה ובולט.

– הימנעו מלמרכז את הטקסט.

– הימנעו מאנימציה קופצת ככל שזה נחמד היא מסיחה את הדעת.

– מעבר בין השקופיות: שמרו על מעבר אחיד וסולידי.

– הנפשה יש להכיל באופן מתון.

לסיכום: מה בעצם היא מצגת טובה?

מצגת טובה נותנת רקע תומך לדובר/מרצה, ממקדת ומדגישה את הנושא החשוב, מציגה בדרך פשוטה הסבר של תהליכים, מאפשרת הבנת ניתוח מספרים באמצעות עיצובים גרפים חזותיים וצבעוניים.

אהבתם, מוזמנים להגיב! 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *