מיתוג

branding post
מיתוג מדוע בעצם צריך אותו?

כל בעל עסק בין אם הוא קטן או גדול, יודע שלעסק חייבת להיות זהות משלו ומה שנדרש כדי להמחיש את אותה זהות הוא הלוגו, סמל החברה או עסק. מיתוג חברות, מוצרים או שירותים הינו תהליך בו המיתוג כולל הגדרה ברורה בקשר בין החברה, למוצרי החברה או השירותים אותם היא מספקת לקהל היעד הפוטנציאלי.

במסגרת תהליך זה מחליטים מהם “ערכי המותג” הרצויים ועל ידי חקר שוק המתחרים יוצרים אסטרטגי שיווקית, מקצועית ויצירתית האמורים לבטא את ערכו וייחודו של המותג.

מאפיינים אלה כוללים את שם המותג, הסמליל = לוגו, סוגי האותיות, צורות, צבעים, וכל מאפיין חושי אחר שהוא חלק מעיצוב חווית זהות המותג. כאשר אנו ממתגים מוצר או עסק, אנו הופכים את המוצר למותג אשר עקב תכונותיו, הצרכן ירצה לבחור בו. אם לא נבצע תהליך מיתוג למוצר, כנראה שנהיה בלתי נראים בתוך קטגוריית המוצרים אליה הוא שייך.

לכן בבואנו לפתוח עסק או כאשר עסק ותיק מעוניין לרענן את הנראות החזותית, אנו פונים לתהליך הנקרא, מיתוג. מיתוג עסקי יוצר את הזהות הרצויה ומייצג אותה מול קהל המטרה. לא פעם אנו נתקלים במיתוג אשר אינו משרת את מטרותיו השיווקיות, דבר אשר יוצר בלבול בקרב הצרכנים הפוטנציאלים וממש מונע מהם להתעניין במוצר.

הנה קצת מהכלים איך לנהל תהליך מיתוג שיהיה נכון לעסק שלך:

כשלב ראשון בתהליך מיתוג עסק הוא צבירת ידע. על בעל העסק להכיר בצורה מעמיקה את המוצר שלו, את הצרכים שהמוצר שלו מספק, את המתחרים המספקים מוצר זהה ואת המיקום של כל מתחרה בקטגוריית המוצר. כי הרי תמיד יש את המתחרה היקר יותר, הזול יותר והטוב ביותר. לאחר שרכשנו את הידע הנרכש, יש לבחון במה שונה המוצר שלו מהמתחרים ולהכין רשימה של תכונות אשר יוצרות את הבידול שלו מול האחרים. ברגע שיש בידנו את הרשימה עלינו לבחור תכונה אחת שתהיה האפקטיבית ביותר. יהיו עסקים אשר יסתפקו אך ורק בלוגו ובהטמעתו בניירת משרדית או באתר אינטרנט. לעומת זאת עסקים בעלי תקציבי שיווק גדולים יותר, ידרשו גם השקעה בפיתוח של שפה ויזואלית, בנוסף ללוגו, אשר מאפשרת יצירת ערוצי פרסום רבים הנאמנים למותג מבחינת הנראות. בשלב זה, המעצב הגראפי צריך לקחת את הנתונים על המוצר, השוק והמתחרים. כולל אותה תכונה מבדלת שנבחרה וליצור את הזהות החזותית.

השלב הבא בתהליך המיתוג הוא להחדיר את המותג וערכיו לתודעה הציבורית בעזרת אמצעים שונים כגון, פרסום יחסי ציבור וקידום מכירות. למעשה הדרך למיתוג עסק עוברת בתחנות שונות ומגוונות. אחת מהן, היא באמצעות שקית קניות מעוצבות וממותגות. מעבר למאפיינים הגדולים והמשמעותיים כגון בחירת השם, המראה החיצוני של בית העסק, המוצרים, האריזות ועוד, יש לתת את הדעת גם לדברים הלכאורה קטנים יותר כמו, שקיות הנייר והאריזות שבתוכן נושא הלקוח את רכישותיו. באמצעות שקיות אלו מבלי להתאמץ ומבלי לשקיע בפרסום ניתן יהיה לקדם מכירות ולהעביר את המסר זמן רב לאחר הקנייה. כי הנראות שלכם נמצאת אצל הצרכן בקנייה, לאחר הקנייה ובשימוש נוסף מעבר לקנייה. בעצם מבלי לשים לב אנו חלק מתהליך פרסום וקידום שלא במודע. אנו מתהלכים עם השקית והשקית חשופה לעיני קהל הצרכנים, בעקיפין ובצורה ישירה אנו מעודדים את קהל הצרכנים לשים לב לנוכחות שקיות ממותגות אלו, ולחדור לתודעתם.

הרעיון השולט בתחום הפרסום והמיתוג הינו החדרת רעיונות שלא במשים לצרכנים. כביכול לא לכפות את נוכחות הפרסומת אלא כדרך אגב – ישנם מצבים בהם שקיות ממותגות כלל אינן מכילות בתוכן את מוצר המותג אלא רק משמשות כלי לנשיאה של מוצר אחר, אך אין זה משנה. המותג המופיע עליהן הוא זה שנראה לעין והוא זה שנחשף כדרך אגב.

לסיכום, לכל בעל עסק או מנהל שיווק, צריך וחייב להיות ברור כי הזהות העסקית של המוצר שלו תואמת למוצר ולקהל היעד במיקוד המטרה. מיתוג הוא מוצר אשר ערכו לא יסולא מפז והשקעת מחשבה נכונה והתייעצות עם מומחים מספקת שקט לשנים רבות והכי חשוב מביאה הצלחה ושגשוג!

מעוניינים לשפר תדמית לעסק שלכם ולהפיח בו חיים?
הפסיקו לחפש, פשוט תתקשרו!
סטודיו k-עיצובים ישמח להעניק לכם פתרון עם מגוון רחב של עיצובים גרפיים, תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים, רעננות, חדשנות, גמישות ומקצועיות.

תוצאה – מובטחת!