ברושור בעידן הטכנולוגי
נראה כאילו העידן הטכנולוגי דוחק החוצה את מוצרי השיווק הכתובים והעידן הזה הולך ונעלם מתחום השיווק/פרסום. למרות זאת ואף על פי שכך נראים פני הדברים אין להקל בחשיבותם ולחשוב שעבר זמנם, ההפך הוא הנכון
"הם יהיו שם תמיד גם אם אתה לא נמצא שם".
הכוח התדמיתי של הברושור מהווה בעצם את "תעודת הזהות" של העסק. הרבה לפני שנקבעת פגישה עם הלקוח הברושור נחשף לעיניו בפעם הראשונה ועל ידי כך עוזר לו להחליט אם הוא מעוניין במוצר או בשירות שהברושור מציע. הברושור למעשה נותן במה כוללת להעברת נתונים ומסרים רלוונטיים לגבי המוצרים, וכמובן אי אפשר להתעלם מהתמונות, אשר כידוע שוות יותר מאלף מילים….
הברושור מספק אינפורמציה על המוצר, אופיו ואופי השירות, מחירו, פרטי יצירת קשר ועוד. נתונים אלו הכרחיים ללקוח בשלב הטרום פגישה כדי שיוכל להחליט אם הוא מעוניין ליזום פגישה ומשם להתקדם. וכפי שציינתי קודם העידן הטכנולוגי יצר מציאות שאם אנו זקוקים למשהו הדבר הראשון שנעשה זה לחפש באינטרנט. דבר זה מאלץ את הלקוח לעשות פעולה מכוונת של חיפוש וכניסה לאתר. לעומת זאת הברושור הממוקד אשר מגיע במעטפה מכובדת, מגיע ישירות לקהל המטרה נחשף לעיני הלקוח במלוא הדרו למוצרים ולשרותים שהעסק מציע. ברושור לא נועד למשלוח כמו פלאייר פרסומי בתיבות הדואר הוא גם לא אמור להישלח לכל אחד אלא רק לקהל מטרה ספציפי אשר אליו מכוון העסק.
חלק גדול מתפקידו של הברושור בא לידי ביטוי בפגישת מכירה מאחר והוא נותן תקציר לגבי העסק אשר חוסך הסברים מיותרים בכל פעם. כאשר הברושור כתוב היטב הוא מקצר ומייעל בהרבה את תהליך המכירה של איש השיווק וכל מה שעליו לעשות הוא להגיש את הברושור ולהסביר ללקוח בקצרה תוך כדי עיון על המוצרים. לכן כמס ערך מוסף יש לתת דגש על עיצובו הגרפי החזותי של הברושור כדי למשוך את העין ומתוך כך יחרט בתודעה של הלקוח ויגרום לו להתעניין בו יותר. פועל יוצא, בחירת מעצב גראפי צריכה להיות מקצועית ומכוונת כדי שהברושור ישיג את מטרתו.
לברושור תפקיד עיקרי בהעברת מסר, לכן חשוב מאוד שיהיה כתוב וערוך ברמה מקצועית ביותר. ברושור אשר נכתב בידי חובבן גם נראה כך וההשקעה יורדת לטמיון. המסרים הכתובים צריכים להיות חדים, ממוקדים ומתומצתים. מטרת הברושור היא לתת ללקוח טעימה קטנה כדי שיהיה מעוניין להמשיך להתעניין ולקנות את המוצר או השירות של העסק.
קידום מכירות טוב באמצעות ברושורים היא דרך משתלמת כלכלית וזולה לדחוף את השיווק והמכירות של העסק שלך. חשוב ויש לתת דגש לא רק לתוכן, אלא גם לעיצוב כמובן. למעשה, פעמים רבות לקוחות ישפטו עלון שיווקי לפי רמת עיצובו ואיכותו של הברושור ולא לפי התוכן – עלון שיראה מקושקש מידי או משעמם מידי, לא יכול לבצע קידום מכירות טוב. חשיבותם ותפקידם של ברושורים/עלונים בתחום של קידום מכירות הוא קודם כל לתת מידע. עלון שיווקי שלא עונה על שאלות של הלקוח, אינו עלון שיווקי טוב.
ברגע שתיצור קשר עם הלקוחות שלך כשבאפשרותך להציג בגאווה בפניהם ברושורים מודפסים מלאי צבע, הרושם שאתה מותיר אחריך יהיה גדול.
לכן, עיצוב ברושור מקצועי בשילוב הפקה איכותית מקדמים באופן משמעותי את תהליך המכירה ותורמים לחיזוק תהליך עיצוב תדמית החברה. זמינות מהירה, גוונים חדים, עלות זולה ועוד… הופכים את קידום המכירות ליעיל יותר, מקצועי יותר, אשר יניב לכם תוצאות לאורך זמן… וישאר לייצג אותך גם כשאתה לא שם!
אם אהבתם, שתפו או השאירו תגובתכם!