לרוב שואלים מה זה לוגו? מדוע אני צריך לוגו? ואיך זה יקדם את העסק שלי?
ראשית נבהיר מה הוא לוגו?
לוגו הוא סמל, המורכב מקונספט מבריק ועיצוב שפשוט לא יוצא לך מהראש אשר מאפיין את המותג בצורה ויזואלית בהתאמה לזהות העסק. לכל עסק קיימים מאפיינים וערכים ייחודיים בו האלמנט הגרפי מוצג בלוגו ומזוהה עם מהות העסק, חשוב מאוד כי הלוגו יהיה בעל ייחודיות משלו וזאת על מנת לגרום לבידולו מהכלל.
לוגו יכול להיות מורכב מאותיות בלבד עם עיצוב טיפוגרפי מעניין אך יכול לשלב גם סמל אשר יהיה מזוהה עם המותג.
עיצוב לוגואים הוא אחד התחומים המרתקים ביותר בעולם העיצוב הגרפי. בעוד שתדמית היא ההזדמנות לשכנע, להעביר מסרים לאורך זמן, להיות ברור יותר ושייזכר כחטיבה אחת עם הלוגו – לוגו טוב הוא לוגו אשר בהרף עין ניתן יהיה להבין איזה עסק הוא מסמל ומהו אופיו של העסק הוא צריך להיות מקורי, יפה, חדשני ונקי, חשוב שיהיה מושך ומסקרן אבל בשום פנים ואופן לא על חשבון האופי..
רוב רובם של הלוגואים הנחשבים ה'טובים' או ה'זכירים' בעיניי הציבור הם לוגואים שנוטים יותר לטובת הקצה האסתטי. הם זכירים יותר, יפים, אבל אין בהם אמירה של ממש. לא מעט לוגואים בוחרים להתהדר באפקטים מרהיבים (מהצללה ועד תלת מימד) ויש כאלה שמשלבים עיגול, ריבוע או כל עצם אחר ויש כאלה שהולכים רק על פונט וצבע, דבר שעבודת עיצוב טובה, יודעת לעשות זאת.
אז מה זה לוגו טוב?
ההגדרה היבשה שלי היא שלוגו טוב אמור לשקף נאמנה את העסק אותו הוא מייצג. את הערכים שלו, את הרוח שלו ושיגרום למתבונן להתמקד ולחשוב. אמנם לא יותר מדי, אבל לחשוב, לפצח אותו ובכך להתערב ביצירתו, כאילו מחדש.
עיצוב לוגו הוא למעשה השלב הראשוני והבסיסי בכל תהליך עיצובי, מעיצוב לוגו נגזרים שאר האלמנטים הויזואליים של כל הערכים והם למעשה (D.N.A) המייצגים את תדמית העסק, לוגו המשאיר את חותמו הוא לוגו שבהרף עין ניתן להבין איזה עסק הוא מסמל ומהו אופיו של העסק. הוא למעשה נציג התווך בין החברה, מוצריה לבין קהל היעד.
כאשר מדובר בעיצוב לוגו מנצח קיימים מספר כללי ברזל שהקפדה עליהם תבטיח בניית מותג מוביל ומנצח.
בשלב ראשון אפיון המותג – לוגו טוב יצליח לאפיין את המותג בצורה ויזואלית בהתאמה לזהותו.
פונט/גופן – לוגו יכול להיות מורכב מאותיות בלבד המשלבות עיצוב טיפוגרפי מעיניין אך גם יכול לשלב סימבול אשר יהיה מזוהה עם המותג. שכן לסוג הפונט יש משמעות רבה, למעשה כל סוג פונט מעביר תחושה אחרת תחושה שונה. מושג זה נקרא בשפה המקצועית, Logotype/לוגוטייפ – לוגו הבנוי מגופן המקבל טוויסט המבדל והופך אותו למיוחד ומזוהה אך ורק איתו, דוגמא טובה לכך הוא הלוגו של Coca–Cola.
צבעוניות – צבעי הלוגו חייבים להיות מזוהים עם צבע מסוים המשמרים את מהות וזהות העסק מול הלקוח הפוטנציאלי. לוגו טוב נעשה בשימוש של 2-3 צבעים לכל היותר ועליו להראות טוב גם בצבע שחור לבן. אין לבחור בצבע הלוגו רק בגלל שזה צבע אהוב או צבע מועדף, בבואנו להחליט על צבע אנו חייבים לשאול את עצמנו, מהם המאפיינים של העסק ואיזו תחושה נרצה להעביר ורק על פי כך לבחור את הצבע הרצוי.
פשטות – היא מילת הקסם ליצירת לוגו טוב, כשאנחנו מעצבים לוגו יש להקפיד על עיצוב חדשני, קליל נקי, תמציתי, פשוט ומדויק, דל בפרטים קטנים ושימוש באלמנטים ברורים שיגרמו ללוגו להיות זכיר, קליט ולא עמוס מידי.
ייחודיות ובידול – לוגו טוב חייב להיות ייחודי ובולט וזאת על מנת ליצור זיהויי מיידי של המותג המבדל אותו מהכלל.
גודל – מעיצוב לוגו נגזרים שאר האלמנטים הויזואליים המופיעים על מגוון רחב של העיצובים הגרפים כגון, כרטיסי ביקור, ניירת משרדית, שלטים, אתרים ועוד. ועל כן הלוגו צריך להיות ברור בגודל קטן ובגדול. חשוב מאוד לבדוק אם וכאשר הלוגו יופיע על אלמנט גרפי כזה או אחר הוא עדיין יהיה מובן וברור.
לסיכום, מיתוג אפקטיבי הוא צורך קיומי בעולם העסקים התחרותי. עסק לא ממותג יתקשה להחזיק את עצמו מול מתחריו. השקעה במיתוג נכון היא השקעה שמחזירה את עצמה פי כמה וכמה וממשיכה לעבוד בשבילך כל הזמן.
אם אהבתם? ואתם מעוניינים לשפר תדמית לעסק שלכם ולהפיח בו חיים?
צרו קשר עוד היום! או השאירו תגובה!