‫קצת על תהליך וההיגיון של עיצוב עלון בסיסי אך אטרקטיבי‬

הצעד הראשון בכל פרויקט עיצוב הוא לארגן את המידע.

לבחון מה נדרש? ומה הן המטרות?

מה נדרש? תכנון תוכן, שילוב תמונות הקשורות לתחום העיסוק או הנושא,

במידה וכמות התוכן היא משמעותית יש לבחון ולסנן התוכן מבלי לערער מדי את את המטרה החזותית של העלון.

התוכן חייב להיות ממוקד מטרה, תמציתי וברור.

פרסום באמצעות פליירים הוא שיטת פרסום שמתאימה במיוחד לפרסום מיידי ומהיר. שיטה זו מעניקה מענה נקודתי למי שבוחר בשיטת פרסום זו. פליירים מתאימים להפניית תשומת הלב של קהל היעד לרעיון חדש, למוצר חדש או לעסק חדש. המיידיות של פרסום באמצעות פליירים הופכת אותם לכלי רב ערך עבור בעלי עסק המבקשים ללכוד את תשומת ליבם של לקוחות פוטנציאלים וגם עבור אנשים וארגונים שמבקשים לפרסם רעיון או דעה פוליטית מכול סוג שהוא.

המיידות של פרסום באמצעות שיטה זו היא פועל יוצא של החדירה אל המרחב הפרטי של קהל היעד.  המגיעה ישירות אל הקהל מבלי שהקהל יגיע אל מקור הפרסום.

על מנת שהפליירים יהיו יעילים ולא ימצאו את עצמם בפח הזבל הקרוב יש לשים לב לכמה דגשים חשובים:
גודלגודלו של הפלייר יהיה מחצית מדף מדפסת רגיל (A4) כך שניתן יהיה לשלשלו אל תא הדואר של הלקוחות בקלות.
תוכןתוכן הפלייר חייב להיות קצר ועניני על מנת שניתן יהיה להבין את תוכן הפלייר בקריאה אחת, ילכוד את תשומת לב הקורא ויניע אותו לפעולה. רצוי להשתמש בתמונה גדולה ובכיתוב גדול ומושך. כמו כן, שילוב קופון מבצע בפלייר יקדם את שיווק המוצר, ישאיר את הפלייר אצל הלקוח ויניע אותו לפעולה.
מבנהכותרת מרכזית ומסר מרכזי, תמונה גדולה או כל אלמנט גרפי בולט אחר, פסקה קצרה המציגה את המוצר או השירות ואת היתרון העיקרי שלו.
אזור פרטים ליצירת קשר לוגו, טלפון, כתובת, אתר אינטרנט, דוא"ל.

אורך החיים הקצר של פליירים יכול להיות חיסרון אך למעשה יש בו גם יתרון. פליירים יכולים להיות מותאמים לפרסום שנתון לתנאים משתנים. כך ניתן לייצר פליירים שונים שעונים על התנאים המשתנים ועל המצב שאינו נשאר זהה. במקום פרסום יקר וארוך טווח, פליירים מאפשרים פרסום זול יחסית וקצר טווח שמשתנה יחד עם הסביבה שבה הוא צריך לפעול.

בעולם שבו הכול זז מהר ואין דבר קבוע יותר מהזמניות של הכול, פרסום באמצעות פליירים מותאם בצורה מיטבית אליו. המיידיות של פרסום באמצעות פליירים בשילוב עם קלות ההפקה שלהם ואורך החיים המוגבל שלהם הופך אותם לכלי פרסומי יעיל ביותר.